Duman

Ülke

Türkiye

Doksanlı yılların başlarında müzik yaşantısına başlayan grup elemanlarından Kaan Tangöze (Vokal), öğrenim görmek amacı ile gittiği Seattle’da müzik yaşamına devam etti ve oradayken Türkiye’de çıkarmak istediği albüm için parçalarını hazırladı. Türkiye’de bulunan grubu Mad Madame ile Saettle ve Los Angeles’da yayınlanan toplama albümlerde yer aldı. Türkiye’ye döndüğünde Blue Blues Band ile beraber çalışan Batuhan Mutlugil’i (Gitar) ve Ari Barokas (Bas Gitar) ile beraber çaldıkları Mad Madame grubuna dahil ederek “DUMAN” isminde şimdiki gruplarını kurdular.

Böylece Duman “Eski Köprünün Altında” isimli albümleri ile büyük bir dinleyici kitlesine de ulaşmayı başardı. Çoğunlukla davulcu sorunu yaşayan grup, bir çok isimle beraber çalıştı ama çoğunlukla albüm ve konserlerinde Türkiye’nin en başarılı isimlerinden Alen Konakoğlu (Davul) eşlik etti. Özellikle “Belki Alışman Lazım” isimli albümden sonra stüdyo ve konser çalışmaların Alen Konakoğlu Duman grubunun dördüncü ismi oldu.

Duman hayranlarının büyük bir sabırsızlıkla beklediği ve grubun tam bir titizlikle hazırladıkları “Belki Alışman Lazım” isimli albüm, “Eski Köprünün Altında” isimli ilk albüme göre biraz daha melankolik bir albüm. İlk albümde bulunan daha eğlenceli parçalar yerini tamamen daha hüzünlü ifadelere bıraktı ve Kaan’ın sesiyle bütünleşti. Grup; aşk, umutsuzluk ve hüzün teması dışında “Masal” isimli parçada Adnan Menderes ve Deniz Gezmiş’in asılmalarına eleştirili bir yaklaşımda bulunmuş.

Sezen Aksu’nun daha önce seslendirdiği “Her Seyi Yak” isimli parça ise Kaan’ın yorumu ile birkez daha alışılmış bir “Duman” tadı verdi ve çıkış parçası oldu. Grup aynı zamanda, konserlerindeki canlı performanslarıyla da sevenlerine oldukça keyifli dakikalar geçirmekte.